Magas vérnyomás só képek

Magas vérnyomás

magas vérnyomás só képek

Ízesen só nélkül A fejlett világban elsősorban a kardiovaszkuláris betegségek CVD felelősek a korai halálozásért, és ezen belül is a magas vérnyomás a vezető kockázati faktor. Magas vérnyomás só képek népegészségügyi kezdeményezések ezért szerte a világon elsősorban a hipertenzió megelőzésére fókuszálnak, tradicionálisan elsősorban a táplálékok nátrium tartalmának csökkentésén keresztül. Ugyanakkor a nátrium-elvonás előnyei vitathatóak: igaz, hogy a kevesebb nátriumbevitel egyes — leginkább hipertóniás — betegeknél valóban csökkenti a vérnyomást a szisztolést átlagosan 4,8 Hgmm-rel, a diasztolést átlagosan 2,5 Hgmm-relde ennek nettó népegészségügyi haszna kérdéses.

magas vérnyomás só képek

Ha a cukoripar által támogatott vizsgálatokat kizárjuk a meta-analízisből, akkor a vérnyomás emelkedés még magasabb: 7,6 Hgmm a szisztolés és 6,1 Hgmm a diasztolés növekedés.

Ráadásul egyes vizsgálatok szerint a nátrium-bevitel csökkentése egyenesen rossz hatású, mivel rontja a diabeteses betegek kardiovaszkuláris és minden egyéb okból történő halálozását Ekinciés növeli a kongesztív szívbetegségben szenvedő betegek hospitalizációs arányát és mortalitását is Paterna.

magas vérnyomás só képek

James J. Dean C.

magas vérnyomás só képek

Míg évszázadokkal ezelőtt csak egy-két kiló cukrot fogyasztottunk évente, ma már az USA-ban évi kg-ra az egy magas vérnyomás só képek eső cukorfogyasztás. Nő a testtömeg, nő a zsírtömeg, nő a vérnyomás.

magas vérnyomás só képek

A szerzők szerint csak a hozzáadott cukor és a feldolgozott táplálékok fogyasztásának csökkentése vezethet a kardiometabolikus betegségek számának csökkenéséhez. A jövőre nézve azt a véleményt fogalmazták meg, hogy az erősen feldolgozott táplálékokat természetes, teljes értékű táplálékokkal kell helyettesíteni.

magas vérnyomás só képek

A cukor nagyobb veszélyt jelent a szívünk számára, mint a só. A legfontosabb üzenet, hogy együnk kevesebb feldolgozott táplálékot, magokat, gyümölcsöket, zöldségeket, és persze ne feledjük a rendszeres mozgást, a dohányzás abbahagyását, és a testsúly karbantartását.

Hasznosmegbeszélések