Északi Áramlat csővezeték építése

Északi Áramlat csővezeték építése

Északi Áramlat csővezeték építése

Az Északi Áramlat egy kettős gázvezeték, mely orosz gáz szállítását teszi lehetővé Németországba a Balti-tengeren keresztül. A Nord Stream AG tulajdonában lévő vezetéket 2009. decemberében kezdték építeni és 2011. novemberében már gáz szállítására alkalmassá vált az egyik földgáz szállító vezeték. A második vezeték építését egy évvel később sikerült befejezni.

A gázvezeték érdekessége, hogy nagyrészt a Balti-tenger alatt fut (víz alatt futó része 1.222 km hosszú), ezzel a világ leghosszabb szakaszú tenger alatti vezetékei épültek meg. Tervezése és megépítése tehát nagy kihívást jelentett.  A gázvezetékek kapacitása 84 millió m3/nap.

A vezetékrendszer csupán három szakaszból áll, ezek között nincsenek további platformok

  1. Orosz parti szakasz
    Ezt a Gryazovets-Vyborg közötti szakaszt kizárólagosan a Gazprom működteti. Ennek a szakasznak 917 km a hossza, a cső átmérője 1.420 mm (56 inch) és 10 MPa (100 atmoszféra) az üzemi nyomása, melyet 6 kompresszor-állomással biztosítanak.
  2. Balti-tengeri víz alatti szakasz
    A két párhuzamosan futó szakasz csöveit a Castoro Sei csőfektető hajón hegesztették össze, majd ezután engedték a tengerbe az 1222 km hosszú szakaszon. A vezetékrendszerben a cső átmérője 1.220 mm (48 inch), falvastagsága 38 mm (1.5 inch) és az gáz üzemi nyomása 220 bar (22 MPa). Ezekkel a méretekkel 27.5 billió m3-es kapacitást tudnak elérni vezetékenként.
  3. Nyugat-Európai csővezeték
    Ennek a szakasznak egyik vezetéke (OPAL) dél felé fut, becsatlakozva a YAMAL csővezetékbe, míg a másik vezeték nyugat felé veszi az irányt (NEL). Ezzel a nyugati csővezetékkel terveznek az Egyesült Királyságba gázt szállítani.

tenger alatti csővezetéket fektető hajó

A Castoro Sei hajó, mellyel a tenger alatti vezetéket fektették.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!